Hem å villa mässan

Idag har vi å en miljon andra människor varit på Hem å Villa mässan i Älvsjö :)
Det fanns mycket fina saker men sen är det som på alla marknader en hel del skrot !! Fyndade en liten skål med lock som jag antingen kan ha socker eller nåt annat sött i, det va som en liten loppis mitt i alltihopa, så 60 rikstaler tyckte ja lät bra å slog till!



Sen fanns de ju som sagt en hel del annat, å vissa saker hade jag kunnat ta med mig hem på studs!!

  

  
 


Ångrar nu att ja inte köpte en av dom fina lyktorna ni ser här längst ner, hur gulliga som helst!
Hjärt tavlan hade gjort sig super fin i vårat vardagsrum, vi ska förmodligen tapetsera om där inne å piffa upp lite å i å med de hade den varit som klippt å skuren där...men den va såld!
Å tänk att sitta å mysa i den där stora mojsiga fåtöljen i höst me en go filt å en kopp choklad, inte helt fel ...
Det vita finfina skåpet hade ja velat ha i köket, det va helt underbart vackert!! Men Kenny har köpt en massa verktyg å maskiner så han å en kompis ska snickra i höst så ja passade på att beställa ett sånt innan dom kommer på massa annat att göra  :)
Hästens säng skulle väl ingen tacka nej till...eller hur? Det var som att sväva på moln när vi provlåg (så som ja föreställer mig hur de e att sväva på moln) å ja hade kunnat ligga kvar där fortfarande, men dom stängde 18 så då hade dom nog skuffat ut mig. Vi är steget närmare molnen nu när vi lyxade till de me kuddar därifrån, längtar tills ja ska lägga mig *hihi*

De e rätt kul ändå att gå å kika, man får lite idéer å inspiration till att göra om å piffa till de lite här hemma. Finns så otroligt mycke som man egentligen inte har en aning om, möbler, tapeter, mattor, inredning i alla dess former å mönster...en hel värld av prylar!!

Homely hade jättefina barnrums grejer, hela möbelserier å smått å gott finns att se på deras hemsida. Vi såg en så söt gammaldags skolbänk som vi skulle vilja ha inne på Caspers rum, men Kenny vill testa göra en själv :) så han har lite att pyssla me i nya snickarbo'n han byggt till sig själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0