Frosties

Mmmm nu har de varit frost nåra mornar så vintern är nog på väg på riktigt nu... Lika delar glädje å sorg på nått sätt. Om de ska va vinter så vill jag ha massor me snö, inte bara en massa hemskt slask å ishalka som det tyvärr är vart eviga år. Vårat klimat har tagit en totalomvändning bara från att jag var liten...mindre :) Då kunde vi vara ute å leka i snön å göra grottor, snögubbar, igloos, åka madrass å pulka, göra fina snölyktor mm mm mm.



snölykta i Hede i vintras


Nu halkar vi bara omkring å vill att vintern snabbt ska vara över, fast att det inte blev nån.. Hur ska det bli i framtiden?? Jag vill ha tillbaka vita fina jular å vintrar så både vi å alla barn kan vara ute å leka å busa i snön!

Appropå snö...vi skulle hyra skotrar för nåt år sen, men när ja visade mitt körkort så säger han:

- Du får INTE köra!!!
- Vadå?? Va menar du??
- Näe nu e de nya regler, man måste tagit körkort innan år 2000, annars får man fixa ett skoterkort!!

Typiskt eller hur?? Jag tog mitt 2001... Men hur stor skillnad va det att ta körkort då å nu? Förhoppningsvis får vi väl lära oss samma saker, eller? Så nu måste ja kolla upp vart jag kan ta de där dumma kortet, för jag vill ju inte bara sitta där bak hela tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0