Civil kurage

Att lagstifta om civilkurage vore helt galet eligt min mening. Tyvärr måste jag säga, men jag skulle inte våga gå emellan ett gäng som misshandlar någon, vad händer när dom tar fram en kniv eller än värre, en pistol. Det är tragiskt hur vårat samhälle har utvecklats men det är den bistra sanningen. Våldet bara ökar å ökar, oskyldiga människor skadas och onödigt våld sker runt omkring oss och ingen kan göra något känns det som.

I helgen åkte vi förbi ett gäng, det såg ut som att dom sparkade och slog på en kille, ja tvärnitade och tutade! Skrek till Kenny att ringa polisen, alla sprang därifrån och vi körde efter. Plötsligt blir jag livrädd för jag kommer på att de kan ju ha vapen, eller att flera står längre fram. I bilen kan man vara något så när trygg, men ingen kan skydda sig mot pistoler. Är det så här det ska vara?? Ingen kan hjälpa en utsatt för att vi är rädda att själva råka illa ut. Men hur känner sig personen i fråga som blir misshandlad, rånad eller våldtagen??
Jag och förmodligen många fler tar nog för givet att få hjälp om något skulle hända, men jag vet inte, skulle hjälpen finnas...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0